E complicat, o știu mulți dintre organizatori. Sponsorii și partenerii își doresc vizualuri pe bannere, steaguri si afișe care să se întindă cât mai mult cu putință. Prezența vizuală a brandurilor este un element fără de care relația sponsor-eveniment nu ar putea exista. Avem totuși în minte costurile ce implică implementarea, depozitarea si poate cel mai dificil, reciclarea acestor materiale.
Majoritatea bannerelor folosite în evenimente sunt confecționate din PVC și nu sunt reciclabile. Iată câteva sfaturi pe care le poți lua în calcul atunci când planifici această parte logistică în cadrul evenimentului tău.
Redu cantitatea de bannere
Repetiția e mama învățăturii, dar chiar e nevoie să vedem peste tot același brand/banner? Totul pornește de la o atitudine responsabilă în vedere reducerii risipei, deșeurilor și poluării.
Gândește-te la metode alternative
În funcție de localul pe care l-ai ales, s-ar putea să ai posibilitatea să proiectezi vizualurile evenimentului de exemplu pe stâlpi, pereți sau chiar pe un tavan. Be ECO & different! Desigur, dacă bugetul evenimentului îți permite, poți închiria ecrane pentru a folosi bannere digitale.
Reutilizează!
Sunt tipuri de evenimente unde printul rămâne sfânt, în principal cele outdoor. Evită să le personalizezi cu data evenimentului, ca să le poți utiliza și în următorii ani cu puțin noroc și fără schimbări în branding. O idee bună este să depozitezi cu atenție si bannerele sponsorilor cu care știi că vei avea o colaborare mai lungă de un an.
Când am început să ne documentăm pentru acest articol, am descoperit o inițiativă foarte faină, chiar de la noi din țară. Remash este, în cuvintele lor,
o a 2-a sansa pentru persoanele dezavantajate pe care le sprijinim sa se reintegreze in societate si o a 2-a viata pentru campaniile publicitare OOH pe care le reciclam in ceva util.
Echipa lor reciclează toate materialele publicitare despre care vorbeam mai sus și le transformă în sacoșe promoționale, accesorii de modă și home deco. Pe noi ne-a entuziasmat ideea și ne-ar plăcea să îi sprijinim.
Ție ți se par viabile alternativele la brandingul evenimentelor? Spune-ne părerea ta în comentarii.